NOVOSTI
Vinari da brišu naziv "makedonsko"
18.11.2010
Proizvođači vina iz Makedonije treba da do marta 2011. zamene etikete na kojima piše "makedonsko crveno vino" i "makedonsko belo vino".
Umesto toga treba da stoji region u kojem je vino proizvedeno ukoliko je namenjeno tržištu EU.
Makedonski ministar poljoprivrede Ljupčo Dimovski precizira da su vinari na to prinuđeni zbog pritiska Grčke koja osporava upotrebu termina...
[ Detaljnije... ]
Kakvu rakiju pijemo?
18.11.2010
Generalni inspektorat Ministarstva poljoprivrede saopštio je da je analizama utvrđeno da su rakije na tržištu bezbedne za upotrebu, ali da kod 45 odsto etanol nije voćnog porekla, kako piše na deklaraciji.
Kontrole su pokazale da su sve rakije u skladu sa važećim zakonima, da su bezbedne za upotrebu i ne ugrožavaju zdravlje potrošača.
Direktor Generalnog inspektor...
[ Detaljnije... ]
Četvrti "Rakija fest" u decembru u Beogradu
18.11.2010
Tradicionalni festival rakije, "Rakija fest", koji okuplja vodeće proizvođace prirodnih voćnih rakija iz Srbije i inostranstva, održaće se 11. i 12. decembra u Beogradu, najavili su organizatori.
Program festivala i učesnici koji će na njemu promovisati tradicionalno srpsko piće biće predstavljeni danas na konferenciji za novinare koja će se održati u "Rakia baru".
...
[ Detaljnije... ]
Otvoren najstariji šampanjac na svetu
18.11.2010
Najstariji šampanjac na svetu, u bocama starim dva veka koje su letos pronađene u olupini broda na dnu Baltičkog mora, degustiran je u Finskoj.
Šampanjac proizvođača Vev-Klikoa (Veuve Cliquot) imao je veoma malo mehurića i karakterišu ga izuzetno jak i opor miris.
Vev-Kliko, koji je prvo demantovao da se radi o njegovom šampanjcu, saopštio je da tri ili četiri od u...
[ Detaljnije... ]
Alkohol u trudnoći štetan po sinove
03.09.2010
Majke koje piju više od 4,5 čaša alkohola sedmično tokom trudnoće mogu na taj način da ugroze buduću plodnost svoga sina, pokazali su rezultati danskog istraživanja, predstavljenog na godišnjem kongresu Evropskog udruženja za humanu reprodukciju (ESHRE) u Rimu.
Istraživanje je pokazalo da su sinovi majki koje su tokom trudnoće sedmično pile 4,5 ili više čaša alk...
[ Detaljnije... ]
Pronadjeno najstarije pivo na svetu
03.09.2010
HELSINKI, 3. septembra 2010. (Beta-AFP) - Najstarije pivo na svetu pronadjeno je u olupini broda u Baltičkom moru, nekoliko dana pred početak operacije vadjenja dva veka starog šampanjca iz istog plovila.
"Verujemo da su to najstarije boce piva na svetu", kazao je predstavnik za štampu vlade finske provincije Aland Rajner Juslin. Nedirnute boce piva izvadjene su iz olupine...
[ Detaljnije... ]
KO PIJE NEMA PROBLEMA SA REUMOM
03.09.2010
ŠEFILD - Ljubitelji časice imaju još jedan alibi. Naime, naučnici su dokazali da osobe koje imaju običaj da konzumiraju alkohol imaju manje problema sa reumom od ostalih.
Istraživači sa Univerziteta u Šefildu kažu da alkohol ima antiinflamatornu ulogu, što usporava pojavu reumatoidnog poliartritisa. Do danas nije pronađen nikakav lek za bol koji ta bolest izaziva, k...
[ Detaljnije... ]
DETE ROĐENO SA ČETIRI PROMILA ALKOHOLA U KRVI
03.09.2010
GDANJSK - Novorođenče koje je imalo više od četiri promila alkohola u krvi rođeno je u poljskoj baltičkoj metropoli Gdanjsku, javila je poljska televizija TVP.
Tolika količina alkohola u krvi još nije zabeležena kod novorođene dece u Poljskoj, a verovatno i u čitavoj Evropi. Četiri promila alkohola kod odraslih osoba znače teško pijanstvo, odnosno stanje koje ugr...
[ Detaljnije... ]



















